الثلاثاء، 24 ديسمبر 2013

تفرانيل 75 محمد ابراهيم

أنا فاضل لسة معايا

كام "أول مرة " ف جيبي ؟؟

كام عود كبريت ف العلبة 

مرضيش يولع ع الفاضي ؟

كام عود ملهوش ولا سابقة 

ف الحرق إلا المرادي ؟

أول مره ادخل سيما 

مع بنت... كانت ف اعدادي 

كان كده للموضوع قيمة 

وبعديها خلاص.. بقى عادي 

أنا اسف جداً جداً

علي أول مرة اتحرقت 

ع الفاضي ومش وياكي 

و أبوسك أول بوسة 

تتباس أصلاً ف حياتي 

و اتأسف بعدك تاني 

علي أول مرة معاكي

و اتأسف تاني وتالت

علي كل كلام اتقال 

و أحرق ف حاجات اتقالت 

كانت لازم تتشال

لبتوع الدور الجاي 

و الجاي أبقى من الفايت 

و ميت بيسلم حي 

والميت وإن كان تافه

ف بيفضل ملهوش زي 

ف انا حفضل فاكر ميّ

و أول ايد بنت امسكها 

و أول شوكلاتة هدية 

و أول توصيل للبيت 

و لحد مافجأه لقيت 

مش باقي معايا ف جيبي 

غير كام" أول" يتعاش 

لا أعرف إن كنت حشيلهم 

ولا حبيعهم ببلاش 

متشكر جداً جداً

على وقتك تاني يا دكتور

العفو يا سيدي …اتفضل 

و اديتني روشتتي تاني 

مشطوب منها اربع تسطر

-مش حاسس إنك أحسن ؟

من اخر مرة تجيلي ؟

-مش حاسس أصلا حاجة 

و علي إيدك يعني أديلي

ساعتين عمال أتكلم 

و مش فاكر نص كلامنا 

-السبت الجاي معادنا؟

لأ دنتا الحد ... نسيت

خد بالك بقى من نفسك

وفيه دوا حنكرره تاني 

-أنا أصلا حبقى كويس

و مفيش حاجة مضايقاني 

و اخدت الباب ف اديا 

وما صدّقت إني مشيت 

...

كان فاضل لسة سيجارة 

ف العلبة لقيتها معايا 

بس استخسرت أشربها 

قبل أما أوصل للبيت

ليست هناك تعليقات: